1

Невизначеність із регулюванням ГМО стримує розвиток органічного руху в Україні

Агрохолдинг «Арніка» ставить перед собою завдання протягом найближчих п’яти років стати найбільшим органічним агрохолдингом у Європі. Про це заявив керуючий директор та засновник агропромислової групи «Арніка» Андрій Пилипченко під час Другого Українського форуму Агробізнесу. Сьогодні компанія займає другу позицію в цьому сегменті після литовської компанії, в управлінні якої перебуває 30 тис га. На сьогодні «Арніка» є найбільшим постачальником органічної продукції до Швейцарії. Вона щороку збільшує обсяги виробництва та експорту продукції. Якщо торік відвантажили 10 тис тонн, то в цьому році – 30 тис тонн, наступного року планують відправити 70 тис тонн. Господарство обробляє 20 тис га землі, з них 15 400 га перебуває під органічним виробництвом.

Найбільшою проблемою органічного виробництва в Україні є невизначеність з регулюванням поширення ГМО, сказав Андрій Пилипченко. Фермери навколо сіють генетично модифіковану сою, а тому компанія вимушена створювати буферні зони, які можуть досягати до 600 м, продукція, котра мала б бути вирощена на цих значних площах, могла б бути органічною, отже, йдеться про значні збитки.

Друга проблема – недосконала логістика. Компанія досягла рівня, коли може швидко завантажувати маршрути, але це втрачає сенс, бо в портах бракує сертифікованих органічних елеваторів. А тому виробники органіки фактично відсікаються від портової перевалки. Третя проблема – демпінг із боку казахських виробників, які дешевими цінами просто ламають європейський ринок органічного льону, чечевиці та інших продуктів. Українські виробники перебувають у нерівних умовах порівняно з казахськими. Адже останні мають дешевшу орендну плату за землю, 50% вартості пального їм компенсує держава, але в той же час всі вантажі з території Казахстану ідуть в Європу транзитом через Україну. А тому держава мала б звернути увагу на ці питання, вважає А.Пилипченко.

Інфоіндустрія