Пілот дрона – нова професія в українському АПК

Представники компаній, які реалізують безпілотні апарати на ринку України, стверджують, що використання цих пристроїв у тій чи іншій сфері потребує фахівців двох рівнів. Перші ті, які безпосередньо працюють із літальними апаратами в польових умовах, другі, котрі приймають, аналізують та оцінюють зібрану інформацію. Проте майстерність та відповідальність перших визначальна. Про це пише “Інфоіндустрія”.«Хто, де не навчався б, на жаль, усіх доводиться перенавчати, – зауважує керівник компанії Drone.ua Валерій Яковенко. – Хай не ображаються хлопці, які одержали спеціалізацію операторів дронів в університетах, але це був час, витрачений даремно. На лаві «універів» вони впродовж чотирьох років вивчають масу загальноосвітніх предметів, які на практиці не потрібні, наприклад, авіоніку, метеорологію, чи інженерні знання. А тому я порадив би менеджерам наших вишів, як мінімум, удвічі, а то й утричі скоротити програму навчання за цією спеціальністю та більше уваги приділити практиці.

Ще одна важлива умова: оператором дрона може бути не кожна людина, а лише та, яка має певний набір психологічних та інтелектуальних якостей, наприклад, системність, зібраність, витримка, відповідальність, сприйнятливість до сучасної техніки, вміння і бажання постійно оновлювати свої знання, захопленість цією справою, бо вона доволі важка, оскільки потребує тривалого перебування в польових умовах. Всього сім основних якостей, хоча можна додати до цього переліку ще кілька. А тому ми віддаємо перевагу хлопцям, які пройшли АТО…»

Чи є правила, яких повинен дотримуватися оператор дрона? Він обов’язково мусить враховувати швидкість вітру, яка не повинна перевищувати 8 м/сек. Завдання пілота зафіксувати анемометром швидкість вітру, занести її у маршрутний лист, поставити підпис, передати представнику служби GPS-моніторингу, яка замовила цей політ. Тобто максимально знизити ризики втрати чи пошкодження обладнання. Окрім цього треба безпомилково внести в програму польоту висоту, рівень перекриття між знімками. Треба зробити кілька вильотів за однією сіткою, а потім опустити її на кілька метрів і зробити поперечну сітку, щоб створити правильну 3D модель. Треба також враховувати рівень освітлення: найкраще працювати у безхмарну погоду, скажімо, з 8-ї до 16-ї.  На знімках, зроблених на затіненому полі важко визначити відмінності в азотному живленні, чи виявити пошкодження внаслідок хвороби.

“Загалом, при швидкості вітру понад 8 м\сек краще не літати, бо під час шквалу не витримують двигуни, постійно перезапускається камера, шукаєш картинку, а її немає, – радить штатний пілот DRONE. UA Сергій Андрущенко. І дрон, і літачок краще запускати перпендикулярно вітру, радить Сергій, бо якщо летіти на вітер, апарат втрачає керованість, його може занести хтозна куди. У надвечір’я краще не літати, але якщо доводиться, діафрагму бажано відкрити на значення 3,2, тобто підсвітити знімки.

Інфоіндустрія

Читайте нас у Telegram

Пов’язані теми:

Популярні новини

Підпишись на Infoindustry