Алкоголь збільшив частку у кошику українського споживача

Як змінилася купівельна поведінка українців у 2023 році.

Під час повномасштабної війни, так само як і до її початку, топ-5 товарів (або приблизно 40%) у кошику споживача займають молочна продукція, суха бакалія, хліб, напої, овочі та фрукти. Але найбільше грошей (трохи більше третини коштів) українці витрачають на дещо інші п’ять позицій: на алкоголь, овочі та фрукти, солодку бакалію, тютюн та молочну продукцію.

Про це свідчить дослідження RAU і Num8erz щодо зміни купівельної поведінки українців у 2023 році порівняно з двома попередніми роками, повідомляє Спілка молочних підприємств України.

Основні зміни відбулися в окремих категоріях продуктів, кількість покупок яких під час війни збільшилася або скоротилася. Так, в першу чергу в споживацькому кошику зросла представленість яєць (+21%), як джерела дешевого білка, а також кулінарії (+19%) бо стали менше готувати. До них додалися безалкогольні напої, хлібобулочні вироби та м’ясо. Так само, в межах 1-5% збільшилося споживання солодощів, тютюнових виробів, м’ясної гастрономії, алкоголю та молочки.

Водночас майже на п’яту частину скоротилося споживання овочів та фруктів, також впало споживання непродовольчих товарів (-12%) та кількість покупок бакалії і риби (на 7-8%). Невеликого скорочення зазнали сири та слабоалкогольні напої.

 

Якщо казати про лідерів продажів у кількісному вираженні, то в топі споживання залишалися молочні продукти. Порівняно з 2021 роком у 2023-му структура споживання в категорії молочних продуктів практично не змінилася.

Читайте нас у Telegram

Пов’язані теми:

Підпишись на Infoindustry