Держпродспоживслужба: труднощі із захистом прав споживачів

З початку 2017 року порядок здійснення позапланових заходів (перевірок) суб’єктів господарювання інспекторами Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів зазнав серйозних змін і суттєво ускладнився. На цьому наголосив голова Держпродспоживслужби Володимир Лапа під час Інтернет-конференції в прес-центрі ІА ЛігаБізнесІнформ.За його словами, за Законом «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» інспектори Держпродспоживслужби мають право здійснювати планові та позапланові перевірки. «З плановими заходами все зрозуміло – вони затверджені, оприлюднені і відриті для загального доступу. Однак з проведенням позапланових заходів Держпродспоживслужба має труднощі», – зазначив Володимир Лапа.

Раніше, для того, щоб вийти на позапланову перевірку, яка здійснюється за зверненням (скаргою) громадянина, територіальному органу Держпродспоживслужби варто було отримати погодження центрального апарату. Ці процедури займали декілька днів. У цьому році відбулися зміни в законодавстві, спрямовані на лібералізацію бізнесу. Однак вони є досить неприємними для громадян, які прагнуть захистити свої права. Тепер позаплановий захід (перевірка) здійснюється виключно за погодженням центрального органу виконавчої влади, який забезпечує формування державної політики у відповідній сфері державного нагляду.

«Тому зараз, коли приходять документи за скаргою фізичної особи, для проведення позапланової перевірки суб’єкта господарювання Держпродспоживслужба направляє ці документи або до Міністерства аграрної політики та продовольства – якщо це стосується порушень у сфері безпечності харчової продукції, або до Міністерства економічного розвитку та торгівлі – якщо це стосується сфери захисту прав споживачів, чи до Державної регуляторної служби – якщо порушення стосуються інших сфер. І тільки після отримання згоди від цих органів інспектори Держпродспоживслужби можуть виходити на позапланову перевірку», – пояснив Володимир Лапа та додав, що це довготривалі процеси, які не сприяють захисту прав споживачів.

За його словами, різні відомства по-різному підходять до вирішення цього питання. Наприклад, динаміка надання погоджень на перевірки від Мінекономрозвитку позитивна: до них з початку року було направлено понад 500 звернень і практично за всіма матеріалами є відповіді, чого не скажеш про інші органи.

Інфоіндустрія

Читайте нас у Telegram

Пов’язані теми:

Популярні новини

Підпишись на Infoindustry