Хто шукає, той знаходить…Нішу і ринки збуту

Власники органічної «Благодатної ферми» Марчуки налагоджують новий канал збуту ягід шляхом доставки продукції клієнтам. Про це вони заявили своїм гостям - учасникам бізнес-туру «Органічна Україна 2018», організованого Громадською спілкою «Органічна Україна» за підтримки канадського проекту UHBDP та участі компанії «Інфоіндустрія»

Під час поїздки її учасники провели ділову гру на тему: «Що ми знаємо про органічне виробництво?», познайомилися з ринком органічного виробництва України, особливостями органічної сертифікації.В ролі модераторів були президент ГС «Органічна Україна» Олена Березовська, виконавчий директор ГС «Органічна Україна» Олена Ракова.

У селі Берізки-Чечельницькі Вінницької області Чечельницького району учасники поїздки відвідали органічну ягідну «Благодатну ферму» Сергія Марчука, де ознайомилися з практикою вирощування лохини, малини, смородини, полуниці, органічного бджільництва та козівництва.

Свій бізнес Марчуки заснували чотири роки тому. Придбали тут будинок та ще кілька занедбаних ділянок, розчистили, привели їх до ладу, проконсультувалися з фахівцями, зробили аналіз ґрунтів і вирішили вирощувати лохину, хоча були скептики, мовляв, тут південь, тож для цієї культури буде дуже жарко. Саджанці купували у Володимира Гончарука, обрали класичні сорти, спочатку заклали 1 га, урожай одержали невеликий, але завдяки тому, що вийшли з ним на ринок раніше інших, заробили трохи грошей, за які пробили свердловину, обладнали зрошення. Щоб зрозуміти, що таке взагалі ягоди, куди рухатися далі, як розкласти культури по часу протягом сезону, посадили на пробу по гектару полуниці, смородини, і ремонтантної малини. І зрозуміли, що смородина їм не підходить, це трохи інший бізнес, який не може стикуватися з лохиною.

Зупинилися лише на полуниці, лохині і ремонтантній малині. Вийшов своєрідний ягідний конвеєр: полуниця, переходить плавно в лохину, остання – в малину, яку збирають до жовтня. Полуницю реалізують в основному на одеському Привозі, ця ягода дає можливість одержати перші гроші, коли відчувається фінансовий голод, ця культура також допомагає знайти клієнта, освіжити минулорічні торговельні відносини. Неорганічну лохину також в основному «з’їдає» Одеса, Вінниця забирає на заморозку органічну малину. На полуниці зараз випробовуються органічні технології, так що вона наступна на черзі в органічній сертифікації. Покупці дуже задоволені якістю продукції, яка тривалий час перебуває під постійною дією біопрепарату, що продовжує строк її зберігання. «Завдяки цьому ми можемо стартувати з продукцією прямо з поля, не охолоджуючи її.

В останньому на нинішньому етапі немає сенсу, бо спроби співпрацювати з супермаркетами ні до чого не привели, оскільки мережі поводять себе не зовсім коректно по відношенню до дрібних виробників. Але з ресторанами працювати можна, окрім ягід вони також беруть наш сир. Ціни не змінюємо відповідно до коливань долара, продаємо по одній і тій же ціні і оптом, і в роздріб. Зараз працюємо над створенням нового каналу збуту: доставка органічної продукції. Я переконаний, з органічним сертифікатом не обов’язково мати партію обсягом 150 тон малини, десь за кордоном знайдеться крамничка, яка потребуватиме невеличких обсягів», – говорить Сергій.

Сьогодні Марчуки ставлять перед собою завдання організувати вирощування і реалізацію саджанців, планують купувати їх в лабораторіях ін-вітро, у себе на базі дорощувати, і пропонувати хобі-ринку. Але на першому місці, звісно, лохина – любов на завжди. Є плани розвивати зелений туризм. Але для цього треба підготувати цілий комплекс продуктів і послуг. «Ягоди, кози, мед, бринза, баранина, малинова наливочка, чисте повітря, гостям у нас сподобається…» – кажуть Марчуки.

–Ферма Марчуків –  яскравий приклад відомої приказки: «Хто шукає, той знаходить», – говорить керівник компанії «Інфоіндустрія» Дмитро Гордейчук. – Вони знайшли землю, свою нішу на плодоовочевому ринку, підтримку з боку канадського проекту UHBDP. І головне не зупиняються на досягнутому, шукають нові  можливості розвитку свого бізнесу…

Інфоіндустрія