Обсяги виробництва напоїв «Оболонь» і виробництво солоду  зросли майже на 70 %

Президент ПрАТ «Оболонь» – Олександр Слободян, дав розгорнене інтерв’ю відомому британському виданню «Financial Times». Прес-служба компанії зробила переклад статті.

Компанія “Оболонь” – найбільший національний виробник напоїв в Україні, після вторгнення росії на її територію, була змушена сконцентруватися виключно на забезпеченні питною водою, наразі відновила виробництво пива.

Олександр Слободян наголошує, що компанія постраждала від дій росії ще до сьогоднішніх подій; адже під час анексії Криму та війни на Донбасі «Оболонь» втратила 40 % внутрішнього  ринку.

Джудіт Еванс 

Завод «Оболонь» розташовано в  однойменному районі  Києва,  може похвалитися тим, що є найбільшим пивоварним заводом за потужністю в Європі – тут працюють сотні  співробітників.

Олександр Слободян дає інтерв’ю через два місяці після того, як російські війська почали наступ на Україну, залишивши жахливий слід свого перебування, включаючи тисячі смертей. Компанія втратила зв’язок з командами в деяких районах України, які знаходяться під окупацією росії.

 

Співробітники  одного із виробничих майданчиків корпорації в місті Охтирка, якому вже понад 100 років,  на північному сході України, гасили пожежі у своєму місті, на яке так прицільно запускали ракети російські війська.

Близько 200 з понад 3200 співробітників корпорації, змушені були припинити професійну діяльність та пішли на фронт, інші виїхали з країни, щоб захистити своїх дітей. Троє наших продавців було, на жаль, убито, один працівник знаходиться в окупованому Маріуполі та двоє у передмісті Києва – Бучі, де російські війська звинувачуються у військових злочинах, у тому числі в розстрілах мирних жителів.
«Оболоні» доводиться виживати в умовах закриття роздрібних магазинів, заборони на торгівлю алкоголем та дефіцитом палива. Після введення воєнного стану, запровадженого наприкінці лютого, було заборонено продаж алкоголю.  У березні «Оболонь» випустила лише 6,5% торішнього обсягу пива за цей же місяць. Деякі виробничі майданчики, наприклад, Охтирський пивоварний завод, перейшли на виробництво питної води для місцевих лікарень та населення.

“Через місяць заборона на продаж алкоголю була частково пом’якшена для відродження економіки. У квітні, за перший тиждень роботи, обсяги виробництва асортименту напоїв компанії «Оболонь» і виробництво солоду  зросли майже на 70 %, порівняно з минулим роком”, підкреслив Олександр  Слободян.
Вторгнення російських військ, яке відбулося 8 років тому, вплинуло ще тоді на діяльність компанії. Завод у Севастополі в Криму захопили після того, як росія анексувала територію в 2014 році, зменшивши активи компанії майже на 40 млн доларів, наголосив Олександр  Слободян. Втрата 40 % внутрішнього ринку ПрАТ «Оболонь» – як наслідок анексії Криму і війни на Донбасі. «Анексовані території займали найбільшу частку нашого ринку”, – додав він.  

До 2014 року продукцію ПрАТ «Оболонь» експортували до 70 країн світу. Найбільший продаж здійснювався до росії та білоросі, співпрацю з якими ми припинили. Не дивлячись на зростання  виробництва продукції, експорт залишається серйозно обмеженим після того, як росія заблокувала порти країни.

У 2020 році корпорація  мала 17,5% частки ринку пива в Україні, що складає понад 2 млрд доларів, проти 30% частки Carlsberg і 25%  Anheuser-Busch InBev, яка має спільне підприємство в регіоні з Турецькою пивоварною компанією Anadolu Efes, згідно даних  Euromonitor, дохід у 2021 році склав 6 мільярдів гривень (205 мільйонів доларів).
Коли цього року війска путіна завдали удару,  Олександр Слободян відпочивав у Карпатах із сім’єю.
«Коли почалася ця нова хвиля агресії, ми були не в  Києві. Ми вирішили подихати свіжим повітрям. Нам пощастило [бути далеко], тому що ми живемо в північному передмісті Києва, неподалік від Бучі», — сказав він. “Наступного вечора російське військо проїжджало через наше місто. Нам нікуди було повертатися”

У березні вибухи пролунали вже біля Київського заводу, будівлі поруч, а також Торговий центр Retroville, розташовані менш ніж за чотири милі, були вщент розбомблені.

Фінансове становище компанії складне; як і багато українських компаній, «Оболонь»  відчуває дефіцит оборотного капіталу і ліквідності, у той же час, коли  рахунки, не оплачені клієнтами, збільшуються. Планується запустити благодійну NFT Акцію з використанням токен у травні, прив’язаний до унікальних етикеток пива. Акція буде проведена в інших країнах з метою допомоги Україні, накопичення фондів для оплати праці персоналу та можливості створення запасу питної води.

Враховуючи складну ситуацію, Олександр  Слободян впевнений, що компанія зможе подолати цей складний шлях разом з Україною. «Українці дуже цілеспрямовані та завзяті у своїй боротьбі за Україну», – підкреслив він. «Українці — герої!».

Інфоіндустрія

Читайте нас у Telegram

Пов’язані теми:

Популярні Новини

Підпишись на Infoindustry