Порт Ніка-Тера перевалив 4,7 млн тонн зерна

Вантажообіг порту «Ніка-Тера» в 2021 році зріс з 7,38 млн. тонн до 7,63 млн. тонн.

Порт переробив 6,9 млн. тонн експортних вантажів, 506 тис. тонн імпортних вантажів, 226 тис. тонн транзиту та каботажу. Порт входить до Group DF і є інфраструктурним проектом, що найбільш динамічно розвивається.

 Структура перевалки виглядала наступним чином:

  • зернові, зернобобові, олійні культури та продукти їх переробки – 4 млн. 653 тис. тонн (61% від загального обсягу перевалки);
  • навалочні вантажі відкритого зберігання – 2 млн. 113 тис. тонн (28%);
  • наливні вантажі – 490 тис. тонн(6%);
  • добрива – 377 тис. тонн (5%).

У 2021 році кількість оброблених суден зросла з 409 до 453 (приріст 10%). При цьому кількість оброблених великотоннажних суден (водотоннажністю понад 65 тис. тонн) зросла з 23 до 24.

«Нам вдалося наростити обсяги перевалки, попри падіння вантажообігу в середньому по галузі на рівні 3,8%. Один із факторів зростання – гарний урожай у 2021 році. Шляхом удосконалення всіх бізнес-процесів ми пропонуємо аграріям цілком конкурентоспроможний сервіс з перевалки та обробки вантажів. Ми багато що змінюємо у наших бізнес підходах – такий має бути порт нового покоління. Ключовий принцип надання сервісу «Just in time» та збереження міжнародних стандартів в обслуговуванні є нашою конкурентною перевагою. Наш прогноз на 2022 рік – оптимістичний, однак це залежатиме від макроекономіки, чи збереже аграрна галузь країни свої врожаї», – прокоментував СЕО порту «Ніка-Тера» Алім Агакішиєв.

 У 2021 році кількість оброблених у порту зерновозів зросла на 13%, склавши 74 557 автомобілів, а кількість оброблених залізничних вагонів збільшилася на 15,6% і склала 72 996 одиниць.

За словами Аліма Агакішиєва, порт в першу чергу сфокусований на задоволенні запитів клієнтів з АПК. Для поліпшення сервісу обслуговування було реалізовано проєкт із низкою технологічних та логістичних рішень, оптимізовано взаємодію із залізницею.

«В результаті роботи, збільшена добова продуктивність при обробці великотоннажних суден і, як наслідок, у нас одні з кращих показників по швидкості перевалки в Миколаївському регіоні», – відзначив Агакішиєв.

 У 2021 році підприємство продовжило реалізацію програми зі збільшення пропускної спроможності порту, в рамках якої виконувалася модернізація чинних потужностей, впровадження інноваційних технологій та придбання нового обладнання. Завдяки інвестиціям Group DF було закуплено нове лабораторне обладнання, яке дозволило істотно збільшити швидкість і точність проведення аналізів якості вантажів, що надходять. Також спеціалізований автопарк підприємства поповнився автоматичним мобільним перевантажувачем Sennebogen і двома фронтальними навантажувачами CAT 908. 

У розвиток порту Group DF Дмитра Фірташа інвестовано понад 1,5 млрд гривень. В 2021 році порт повернувся до обсягів, що були досягнуті до короновірусного кризисного періоду.

За матеріалами прес служби Group DF