Україна імпортує вин набагато більше, ніж експортує

Об’єднання зусиль науковців і практиків навколо питань підвищення якості та впізнаваності ураїнської винопродукції, пошуку шляхів підвищення її конкурентоспроможності через впровадження новітніх технологій, залучення інвестицій у виноробну галузь є важливим кроком, що в подальшому позитивно вплине на просування винних торгових марок, сприятиме розширенню ринків збуту виноробної продукції та сприятиме створенню позитивного іміджу «Made in Ukraine», наголосила заступник директора Національного наукового центру «Інститут аграрної економіки», д.е.н. Ольга Ходаківська, виступаючи на III Міжнародному виноробному конгресі «Сучасні підходи у виноградарстві та виноробстві», що відбувся 4 листопада 2020 року у Києві в рамках Міжнародної виставки Wine&Spirits Ukraine.Нині Україна за площею виноградників посідає 29-е місце у світі та 12-е у Європі, зазначила експерт у своїй доповіді «Зміна споживчих вподобань на ринку винопродукції».
За її словами, це досить не погані показники, які за виваженої державної політики мають усі шанси суттєво зрости. Адже Україна має значний потенціал до нарощування обсягів виноградників, а відповідно й виробництва винопродукції, яке нині становить близько 10 млн декалітрів, а у 2018 році сягнуло 19,7 млн декалітрів.
Ольга Ходаківська привернула увагу до спадної динаміки переробки винограду на виноматеріали в Україні та зменшення рентабельності діяльності підприємств з виробництва виноградних вин.
Звертає на себе увагу і той факт, зауважила науковець , що з кожним роком неухильно зростає обсяг імпорту вин до України, тоді як їх експорт досить суттєво коливається по роках. Загалом маємо негативне зовнішньо торгівельне сальдо у -135 млн дол. США. Тобто купуємо за кордоном значно більше, ніж продаємо, зауважила експерт.
Маючи 15 природно-виноградарських макрозон і 58 мікрозон, за сприятливої політики держави Україна має всі можливості опинитися в двадцятці світових лідерів з виробництва вина та винопродукції. А це і є один із напрямів генерування доданої вартості, нарощувати потенціал якої ми так прагнемо, підсумувала Ольга Ходаківська.

Інфоіндустрія

Читайте нас у Telegram

Популярні Новини

Підпишись на Infoindustry