26.09.2024
УКАБ виступає проти чергового підвищення тарифів на вантажні перевезення під гаслом “тарифної реформи”, яку лобіює АТ ”Укрзалізниця”. Негативний вплив на обсяги виробництва, експорт і робочі місця в галузі, яка формує більше половини експортної виручки країни, – незворотні наслідки ініціативи керівництва АТ “Укрзалізниця”.
Відповідно до ініціативи АТ “Укрзалізниця”, поданої до уряду, тариф перевезення порожніх вагонів для аграріїв збільшиться щонайменше на 67%. За підрахунками УКАБ, такі “реформи” підвищать вартість перевезення зерна на 50-60 грн/тонну та загалом призведуть до збільшення витрат аграріїв під час війни орієнтовно на 2 мільярди гривень за сезон.
«Підвищення тарифів для покриття фінансових втрат підприємства замість впровадження ефективного менеджменту є справжньою суттю цієї “тарифної реформи”, незважаючи на привабливі гасла про “уніфікацію” та “зближення тарифних класів”», – наголошує Олег Хоменко, генеральний директор УКАБ .
Варто зауважити, що у 2022 році “Укрзалізниця” вже підвищила тарифи на 70%. Крім цього, ціни на аукціонах УЗ щодо використання вагонів-зерновозів також мають тенденцію до зростання у піковий період перевезень через дії менеджменту АТ “Укрзалізниці”.
Нагадуємо, що АТ “Укрзалізниця” вже неодноразово намагалася вирішити свої фінансові проблеми за рахунок зростання тарифів. Через це аграрії закликають Антимонопольний комітет переглянути рішення щодо тарифних змін, оскільки вони можуть мати ознаки зловживання монопольним становищем. Попередньо УКАБ вже подав позов до суду щодо перегляду рішення АМКУ, яке відмовилося відкрити розслідування проти “Укрзалізниці” через її порушення закону про економічну конкуренцію. Наразі ця заява залишається без розгляду.
УКАБ підтримує необхідність реформування системи “Укрзалізниці” для підвищення її операційної ефективності, прогнозованості та відкриття ринку перевезень, проте вважає неприйнятним підвищення тарифів у такий складний період для аграріїв та аграрного сектору загалом.
Натомість, асоціація пропонує “Укрзалізниці” зосередити зусилля на: відкритті ринку залізничних перевезень, що дозволить залучити додаткові кошти з боку приватних інвестицій, скороченні операційних витрат, зростанні вантажної бази та на заходах щодо покращення конкурентних переваги перед автотранспортом, як основних конкурентів залізничного транспорту.
Додатково звертаємо увагу, що на Координаційній раді з питань логістики в сільському господарстві УКАБ неодноразово звертались до Мінінфраструктури та АТ “Укрзалізниця” щодо питання розгляду тарифних пропозицій останньої, проте і досі відсутній будь-який діалог з бізнесом із зазначеного питання.
Читайте нас у TelegramПов’язані теми: