В чому звинувачують польські блокувальники кордону українських водіїв

Польські блокувальники висунули доволі спірні звинувачення українським водіям. Одночасно були звинувачення в корупції та те, що українська держава сприяє погіршенню умов для польських перевізників. Наводимо повний зміст статті опублікованої на сайті Farmer.pl

Вимоги польських перевізників щодо зміни транспортних правил з українського боку виглядають цілком виправданими та легкодосяжними. Чому ж Україна воліє робити вигляд, що не помічає проблеми, коли могла б її вирішити негайно?

Вимоги польських перевізників до України зовсім не виглядають надмірними. Оскільки українські водії користуються свободою в ЄС і не мали жодних проблем з перетином кордону в обох напрямках, вони повинні розуміти, що польські водії також не хочуть чекати кілька днів за кордоном, щоб повернутися додому з України. Вони також повинні розуміти, що якщо вони хочуть приєднатися до ЄС, вони повинні покінчити з корупцією та запровадити прозорі правила, також у сфері транспорту. Так чому ж вони зберігаються?

Польські вимоги

Вимоги перевізників, які з 6 листопада протестують на польсько-українських пунктах пропуску, є змістовними та виправданими для української сторони. Наші перевізники вимагають, перш за все, доступу до української системи «Szlak» (Шлях), яка використовується для реєстрації міжнародних перевезень, або скасування цієї процедури. За нинішнього стану речей польські водії після завершення поїздки в Україну змушені чекати там до кількох днів, щоб повернутися до Польщі. Вони звинувачують українців у тому, що їх безпідставно виганяють з електронної черги на виїзд, через що вони змушені платити штрафи. Крім того, місцеві служби ставляться до поляків як до банкоматів, вимагаючи хабарі.

Ще одна вимога до України стосується покращення руху порожніх вантажівок. Польські перевізники вимагають запровадження окремої електронної черги для таких транспортних засобів та пришвидшення оформлення.

Проблема на одне засідання уряду

Кілька днів тому заступник міністра аграрної політики України Маркіян Дмитрасевич заявив, що Україна готова відкрити два пункти пропуску для пропуску порожніх вантажівок, виділити для них окрему чергу та виділити окремі фізичні дороги для проїзду порожні вантажівки. Безперечно, це був крок у правильному напрямку. Проблема в тому, що заяву заступника міністра сільського господарства ще не підтвердили в Міністерстві реконструкції України, яке відповідає за міжнародні перевезення. Більше того, в українських деклараціях не було жодного слова про реформу системи електронного обліку перевезень, і в цьому питанні позиція України жорстка: система українська і змін не потребує.

Польські перевізники заблокували чотири прикордонні переходи, фермери – п’ятий, багато вказує на те, що протест перекинеться на інші прикордонні переходи і буде ще тривалим. Українські вантажівки стоять у величезних чергах на в’їзд до Польщі. Однак український уряд воліє кидати звинувачення на адресу Польщі та вимагати від Єврокомісії арбітражу, ніж вирішити проблему за одну зустріч. чому

Поляки візьмуть призовників?

Як читаємо на українському сайті Latifundist, пішовши на поступки польським перевізникам, Україна може забагато втратити. Ці збитки підраховує на галузевому сайті власник якоїсь української агрокомпанії з Житомирської області.

Він стверджує, що польські перевізники хочуть отримати доступ до системи «Szlak» (Шлях), щоб зменшити вартість робочої сили. Вони хочуть, щоб їх вантажівками керували українські водії, які зароблятимуть 45-50 євро в день. Працювати на поляків їх переконає не тільки зарплата, а й те, що водії міжміського транспорту звільнені від військової служби.

Тому українська влада боїться, що поляки захоплять як прибутковий бізнес, так і безліч призовників, які зараз зникли безвісти на фронті.

Політика «нульових поблажок»

Розмова з житомирським підприємцем також свідчить про те, що українці серйозно бояться йти на поступки Польщі, щоб не спричинити поступок і з боку Єврокомісії. Йдеться про вимогу відновлення дозволів для перевізників з України, які здійснюють перевезення в межах ЄС. Прийняття польських аргументів могло б засвідчити, що в Україні щось не так, коли йдеться про міжнародні перевезення, і тому ЄС також має право розглянути це питання.

Тим паче, що таку ж вимогу щодо відновлення дозволів на комерційні перевезення висувають і перевізники з інших країн ЄС: Словаччини та Угорщини. Там також у публічній дискусії звучать звинувачення в тому, що перевізники з України не лише «вбили конкуренцію» з ЄС на східних маршрутах, а й займаються каботажем у країнах ЄС, тобто надають послуги та відбирають роботу в європейських водіїв.

Багато втратити

Як нагадує співрозмовник Latifundist, до того, як Єврокомісія скасувала дозвільну систему, український перевізник повинен був платити за проїзд в ЄС 50-150 доларів. Тепер не потрібно платити, а кожен транспортний засіб може повертатися туди-сюди 2-3 рази на місяць. Якщо дозволи повернуться, ви зможете проходити кордон лише один раз на місяць, і це, мабуть, не буде того варте…

Автор Гжегош Томчик

Опубліковано на Farmer.pl

Читайте нас у Telegram

Пов’язані теми:

Популярні Новини

Підпишись на Infoindustry