В Україні нарешті скресає лід річкової логістики

 У Києві відбувся «Річковий Форум 2020: вантажі, перевізники, термінали», організований агентством Food&Agri PR. Форум зібрав 170 представників галузі: топ-менеджерів, власників флоту та річкових операторів, представників компаній-вантажовідправників тощо.Учасники Форуму сумарно експортують 26 млн тон зерна в рік, перевалюють на власних терміналах біля 15 млн тон вантажів та оперують 200 одиницями річкового транспорту. В роботі Форуму взяв участь міністр інфраструктури Владислав Криклій.

Очільник Міністерства взяв участь у панельній дискусії «Законопроект про внутрішній водний транс порт». Він зазначив, що Україна має здобути статус річкової держави, доєднавши його статусу морської держави.

«Цього року потрібно зробити все можливе, щоб річка нарешті пішла й активно розвивалися перевезення внутрішніми водними шляхами. Бо в останні роки було доволі багато зустрічей і обговорень щодо законопроекту про річку, але розвиток річки тим часом йшов виключно зусиллями бізнесу», – відмітив міністр.

У панельних дискусіях узяли участь співголова комітету морського та річкового транспорту Європе         йської Бізнес Асоціації Ольга Копійка, заступник гендиректора компанії «НІБУЛОН» Михайло Різак, керівник служби залізничної логістики компанії «Кернел» Михайло Кравченко, президент Української Зернової Асоціації Микола Горбачьов, голова наглядової ради «Київського річкового порту» Мальвіна Підлужна, директор United Barge Company Костянтин Ромашко, керівник «Рейдового терміналу Конкорд»  Микола Капацина, директор компанії «Арго Шипінг»  Олександр Вовчук, комерційний директор компанії «Грейн-Трансшипмент» Євген Ігнатенко, директор Світловодського річкового теміналу Юрій Скічко та чимало інших спеціалістів.

Під час форуму спікери обговорили основні тренди останніх років, які помітні у річковій логістиці. Так, у 2018 році новим вантажем, який стали перевозити у каботажі, стали імпортні міндобрива. У 2019 році почалося перевезення у каботажі олії. Є тенденція до збільшення перевезень зернових вантажів, протягом цих двох років з’явилися нові гравці на ринку річкових перевезень.

Аналітики компанії Food&Agri PR представили своє дослідження ринку. Зокрема. На річкових терміналах, розташованих вище Каховського шлюзу (згідно з даними, які агентство Food&Agri PR отримало від 20 терміналів) було у минулому році оброблено 7,9 млн. тонн вантажів. Основний драйвер зростання – агропродукція. Потужності зі зберігання зерна на р. Дніпрі минулого року збільшилися на 83 тис. тонн.

«Маючи дані від переважної більшості річкових терміналів, ми бачимо, що минулого року є декілька терміналів, які показали значне зростання перевалки. Так, найкращу динаміку показали Світловодський річковий термінал («Агровіста»), перевантажувальний термінал «Акварель», термінал «Перлина Дніпра» («Грейн Трансшипмент»), Київський річковий порт та термінал «Максігрейн», – зазначив аналітик Food&Agri Андрій Муравський.

Крім того, організатори «Річкового Форуму» оприлюднили першу десятку  річкових терміналів України, які перевалили у 2019 році найбільші обсяги. Згідно даних Food&Agri, вона виглядає так:

  • Перевантажувальний термінал «Нібулон» в м.Миколаїв – 3,284 млн тонн
  • Київський річковий порт – 2,2 млн тонн.
  • Запорізький річковий порт («Укррічфлот») – 1,6 млн. тонн
  • Миколаївський річковий порт («Укррічфлот») – 1,2 млн. тонн
  • Дніпропетровський річковий порт («Укррічфлот») – 1 млн. тонн
  • Херсонський річковий порт («Укррічфлот») – 600 тис. тонн
  • Філія «Вознесенська» («Нібулон») – 556,9 тис. тонн
  • Кременчуцький річковий порт – 487 тис. тонн
  • Філія «Козацька» («Нібулон») – 408,6 тис. тонн
  • «Максігрейн», м.Херсон – 354,4 тис. тонн

Учасники Форуму відзначили, що основною перепоною для їхніх інвестицій у розбудову річкової інфраструктури та флоту є критичний стан шлюзів.

Інфоіндустрія

Читайте нас у Telegram

Пов’язані теми:

Популярні Новини

Підпишись на Infoindustry