28.03.2017
Українські переробні заводи молочної продукції вирішили провести репетицію сезону «великого молока», який починається в Україні не раніше квітня-травня, знизивши закупівельні ціни на молочну сировину вже наприкінці січня. Незважаючи на те, що за два місяці ціни в закупці впали на 1 грн і на сьогодні становлять в середньому по Україні 8,5 грн/кг, молочні продукти на полицях магазинів дорожчають. З 27 січня по 17 березня роздрібна ціна на молоко зросла з 23,47 до 24,13 грн/кг, на масло – з 167,46 до 178,13 грн/кг, на сир – з 158,51 до 165,57 грн/кг.
Про це розповів голова Всеукраїнської аграрної ради (ВАР) Андрій Дикун на прес-конференції «Молочні ріки витікають з України або чому в Україні більше не буде сезону «великого молока» в прес-центрі інформаційного агентства УКРІНФОРМ. «Два місяці йде зниження закупівельних цін і два місяці ми спостерігаємо на прилавках подорожчання продуктів. Я розумію, що у нас в країні війна, дуже багато є інших важливих задач, які треба вирішувати Уряду і Верховній Раді України, але на сьогоднішній день нас, як виробників сировини, це питання надзвичайно непокоїть, тому що, якщо ціни на сировину падають, а ціни на прилавку продовжують рости, це говорить про те, що об’єми будуть продаватися ще менші, і ще менше молока буде йти на переробку», – сказав Андрій Дикун.
Присутній на прес-конференції заступник голови ВАР Михайло Соколов зазначив, що ця ситуація є загрозливою для фінансового стану всіх молочних підприємств, адже на сьогодні вони змушені платити 100% нарахованого ПДВ до бюджету, не отримуючи при цьому обіцяних державою дотацій.
«Судячи з того, як іде процес, виплачуватися дотації почнуть не раніше травня. На даний момент прийнята лише частина нормативних актів, які необхідні для того, щоб механізм запрацював. І навіть незважаючи на те, що частина вже прийнята, і сільгоспвиробники – тваринники, овочівники, садівники – мають повне право подавати заяви на отримання дотацій, ми на практиці стикаємося з тим, що ці заяви незаконно не приймають. Відбувається це, ймовірно, через те, що податкові органи не розуміють, що з ними робити. Вони ніколи з цим не стикалися, бояться брати на себе відповідальність, не розуміють, що буде далі. Найпростіший вихід для них – просто не прийняти заяву, а там, можливо, щось станеться і не доведеться ні за що відповідати», – сказав Михайло Соколов.
Його підтримав і директор підприємства «Пісківське» (Чернігівська обл.) Валерій Колоша, компанія якого займається виробництвом молока та переробкою. «Якщо така цінова політика продовжить своє існування, то нам не буде сенсу займатися тваринництвом. Якщо відняти ПДВ, яке ми мусимо платити, то ми залишаємося в збитку», – зазначив він. У свою чергу голова ради директорів Спілки молочних підприємств України Вадим Чагаровський, який також брав участь у прес-конференції, сказав, що зростання цін на молочну продукцію відбувається через падіння продажів. Також, він звернувся до виробників та представників роздрібної торгівлі сісти за стіл переговорів з переробниками, щоб разом визначити принципи цінової політики на внутрішньому ринку.
Андрій Дикун зауважив, що Асоціація виробників молока (АВМ) запрошувала представників переробних підприємств на такий круглий стіл 17 березня, однак вони не з’явилися. Присутні на прес-конференції директор з маркетингу і комунікацій агропромислового холдингу «Астарта» Микола Ковальський та віце-президент Українського кооперативного альянсу Інна Метєлєва підтримали ідею влаштувати стіл переговорів між виробниками, переробниками та торгівлею, однак за умови, що до них долучаться представники державної влади.
«Те, що молокопереробники мають змову, не є секрет для ринку. Вони збираються, якщо не щотижнево, то щодекадно і коригують ціни на молоко. Зазвичай щорічно ціна знижується в квітні, зараз цей процес почався значно раніше. Яким чином ми можемо на це вплинути? Я хочу підтримати Миколу Ковальського, що повинні збиратися не тільки переробники і виробники, щоб між собою вирішувати це питання. На сьогодні в аграрному комітеті Європарламенту вирішують питання, яким чином справедливо розподілити прибуток між виробником, переробником і торговельною мережею. Тому, звичайно, до діалогу потрібно залучити Мінекономіки, Мінагрополітики і представників парламенту», – сказала Інна Метєлєва.
Інфоіндустрія
Читайте нас у TelegramПов’язані теми: