В Україні площі часнику зросли втричі

Клімат та якість ґрунтів в більшості регіонів України ідеально підходять для вирощування якісного часнику. Про це розповіла Анна Морозова, співзасновник ТОВ СП «УкрАП» в своєму виступі на конференції «Сучасне плодоовочівництво-2017». Подія проходила  13 квітня у селищі Наддніпрянське Херсонської області.

За даними пані Морозової, в 2016 році площі під часником в комерційному аграрному секторі України зросли більше, ніж в 3 рази, до 1000 га. Слід відзначити, що до 2016 року посівні площі під часником в українських господарствах переважно зменшувались. Ще в 2013 році загальна комерційна площа під часником в Україні нараховувала близько 510 га, а вже у 2015 році вона скоротилась до 300 га. Площа під часником в господарствах населення протягом останніх 5 років особливо не змінювалась, станом на 2016 рік вона становить близько 21 200 тис. га

На думку експерта, кооперація професійних виробників в Україні зможе суттєво посилити позиції українського часнику на внутрішньому ринку та прискорити вихід на експорт. Шляхом об’єднання легше усунути цілу низьку перепон для розвитку експорту. Серед головних факторів, стримуючих розвиток внутрішньої та зовнішньої торгівлі українського часнику пані Морозова назвала відносно низьку якість продукції, відсутність великих  товарних партій в господарствах та високу собівартість часнику через відсутність досвіду у виробників.

Китай зараз є основним конкурентом для українського часнику на внутрішньому та зовнішньому ринках. Втім, технології вирощування часнику в цій країні не дуже відрізняються від тих, які використовують в Україні.

«Китайські та українські фермери у виробництві часнику використовують дуже багато ручної праці. Втім, ручна праця в Україні набагато дешевша, а відгуки щодо якості китайського часнику є не дуже позитивні і в Україні, і назовні. Ці переваги ми можемо використати для імпортозаміщення на внутрішньому ринку та виходу на зовнішні ринки,» – розповіла Анна Морозова.

Серед інших переваг українського виробника експерт назвала також клімат та якість ґрунтів в більшості регіонів України, які ідеально підходять для вирощування якісного часнику. Саме завдяки цьому, Україна має дуже потужний імідж аграрної держави в світовому масштабі.

Серед головних ризиків для комерційного виробника пані Морозова назвала щорічне зниження ціни на часник під впливом зростання внутрішнього виробництва та можливу перенаcиченність внутрішнього ринку найближчі 5-7 років.

Інфо-Шувар

Читайте нас у Telegram

Пов’язані теми:

Популярні Новини

Підпишись на Infoindustry