05.10.2022
«Зерновий ажіотаж» в Ізмаїльському порту знизився, але загальний вантажопотік б’є всі рекорди та має перспективу росту.
У липні поточного року Адміністрація морських портів України (АМПУ) оголосила про початок днопоглиблювальних робіт у морських портах Ізмаїл та Рені. Як повідомив керівник АМПУ Олексій Востриков, основним завданням цих робіт є відновлення в акваторіях двох найбільших дунайських портів паспортних глибин на рівні 7,2 метра. Такий показник відповідає глибинам у румунському Сулінському каналі, який відіграє головну роль у забезпеченні судноплавства по лінії Дунай – Чорне море.
Внаслідок днопоглиблення дунайські порти матимуть можливість приймати морські судна з більшою осадкою – дедвейтом до 8000 тонн. що дає перспективу подальшого збільшення вантажопотоку.
Юг.Today зв’язались з одним із посадових осіб Ізмаїльського морського порту і попросили його розповісти, яким може бути реальний ефект днопоглиблення для вантажоперевалки, а також попутно поставили низку інших питань щодо діяльності підприємства на сьогоднішній день. Наш співрозмовник погодився надати коментар на умовах анонімності.
«Днопоглиблення у нашому порту йде, закінчиться орієнтовно у листопаді. Можна зазначити, що збільшення глибин біля причалів дозволить нам більш раціонально використовувати свій виробничий потенціал, – сказав співробітник порту. – Якщо сьогодні ми приймаємо переважно судна з невеликою осадкою, то після днопоглиблення до нас піде більш великотоннажний флот. Навряд чи в Ізмаїльському порту зможуть максимально завантажуватися судна дедвейтом 10 тисяч тонн, але завантажувати «пароплави» до 6-7 тисяч тонн – цілком реально. Умовно кажучи, якщо сьогодні для обробки таких суден ми маємо три причали, то скоро буде сім».
Відповідаючи на запитання, наскільки успішно порт Ізмаїл справляється з наявним вантажопотоком і як змінилася номенклатура вантажів за останні місяці, наш співрозмовник заявив, що «зерновий ажіотаж» на Дунаї помітно знизився: це пов’язано з тим, що основний обсяг експортного зерна пішов у порти Великої Одеси. За словами фахівця, зараз Ізмаїльський порт переробляє в середньому від 300 до 450 тисяч тонн зерна на місяць.
Читайте нас у TelegramПов’язані теми: