Обсяг інвестицій у проекти AgriFoodTech в Україні не перевищує 10 мільйонів доларів

AgriFoodTech – у світовому масштабі, досить нова галузь, на яку почали звертати увагу венчурні фонди. AgriFoodTech об’єднує системи управляння землями сільськогосподарського призначення,  точне землеробство, eGrocery, Agribusiness Marketplaces та інші. Цей напрямок дуже стрімко розвивається. Так, у 2017 році обсяг ринку складав близько $10 млрд, то вже за результатами 2019 року, ця цифра досягла майже $20 мільярдів. Серед зазначеної суми, стартапів, які перебувають на початкових етапах розвитку не більше ніж 1 мільярд доларів, проте кількість угод найбільша і нараховує більше тисячі. Технологічні компанії скуповуються великими компаніями та агрохолдингами, які бажають бути на часі з новітніми технологіями, найбільш активними гравцями минулого року були Raven та CNH.

Про це розказав Олександр Романишин, член наглядової ради Української асоціації венчурного та приватного капіталу (UVCA) і член комісії Українського фонду стартапів (USF), під час презентації українського стартапу «Електронний землевпорядник FieldBI» 11 березня цього року у Києві.
«Що стосується України, яку ми всі вважаємо аграрною державою, то обсяг інвестицій у проекти AgriFoodTech по даним, наприклад, 2017 року не перевищував 10 мільйонів доларів. В Україні складно зібрати статистику, тому що не всі українські стартапи є суто українськими, ми рахуємо їх за паспортом засновника», – пояснив Романишин.

Великі аграрні компанії все більше цікавляться стартапами, що, на думку спікера, є позитивним сигналом для галузі. «Великий бізнес прагне бути більш технологічним з одного боку, а з іншого, володіє необхідними ресурсами», – пояснив експерт. Проте  суттєва кількість інноваційних проектів з самого початку взагалі не орієнтується на український ринок, стартапи одразу планують виходити в країни, де є попит на їх розробки і там планують продажі. «Поки немає внутрішнього споживача, вони одразу роблять рішення на зовні. Проте наразі все більше замовників з’являється в Україні», – додав Романишин.
Для вирішення цієї проблеми був створений та активно працює Український фонд стартапів (Ukrainian Startup Fund). Він проводить три незалежні рівні експертизи для відбору найкращих проектів. Перший рівень – це оцінка експертами ринку, другий – комісія (власне, пітч), і третій – наглядова рада фонду. «За перші кілька місяців з моменту відкриття фонду, було подано близько 1000 проектів, із яких були допущені до відбору лише 100. За галузям чітко вимальовуються три лідера: агро, фінтек та медіа», – підсумував Олександр Романишин.

 

ІА «Інфоіндустрія»

Читайте нас у Telegram

Пов’язані теми:

Популярні Новини

Підпишись на Infoindustry