Сільгоспкультури з найвищим попитом у насінництві

Розвиток вітчизняного насінництва — один із перспективних напрямів підвищення рентабельності агробізнесу. Окрім цього, посівний матеріал — товар із високою доданою вартістю і має високий експортний ресурс. На цьому наголошують представники Насіннєвої асоціації України, яка готуються представити план дій щодо просування вітчизняного посівного матеріалу на ринки об’єднаної Європи.

«Потенціал цієї справи не до кінця використаний. Найбільший попит з вирощеного в Україні має насіння кукурудзи та пшениці. Непогано йде соняшник та жито. Разом з тим, з закордонними ринками реалізації нині сутужно, а обсяги продажів залишаються незначними», — стверджують фахівці.
Як повідомили в асоціації, попри доволі широку географію експорту нашого посівного матеріалу, більшість поставок відбувається на низько преміальні ринки, зокрема до країн колишнього Радянського Союзу. Близькість Білорусі та Молдови полегшує логістику, але не дає бажаних прибутків.

За такої кон’юнктури, на думку експертів, вироблене в Україні насіння можна було б успішно просувати до країн Євросоюзу, але є значні перепони на цьому шляху.

«Передусім відсутність рішення ЄС про еквівалентність вимог української сертифікації вимогам Євросоюзу. Процес визнання української сертифікації об’єднаною Європою затягнувся і потребує вирішення найближчим часом… Нині європейські виробники вільно, без будь-яких обмежень та мита реалізують до України насіння майже на 150 млн доларів/рік, водночас наша держава постачає насіння до країн колишнього Союзу, а до ЄС майже нічого», — зауважила Сюзанна Григоренко, виконавчий директор Насіннєвої асоціації України.

Інфоіндустрія

за матеріалами golos.com.ua

Читайте нас у Telegram

Популярні Новини

Підпишись на Infoindustry