Галузеві асоціації побоюються можливого дефіциту вантажних вагонів

Галузеві асоціації просять Президента України Володимира Зеленського звернути увагу на пропоноване введення процедури примусового списання вантажних вагонів і не допустити прийняття даного рішення, яке може поставити під загрозу економічну безпеку України через створення штучного дефіциту рухомого складу.

УКАБ разом з 15 асоціаціями, які представляють провідні галузі економіки, заявили про свою категоричну незгоду з ініціативою Мінінфраструктури України обмежити термін експлуатації вантажних вагонів. Так, згідно з планами міністерства, терміни продовження експлуатації зерновозів з 2022 р. складатимуть 30 років, а з 2028 р. не триватимуть взагалі. Це призведе до одночасного списання близько 75 тис. вагонів, або 43% робочого парку до 2028 р., у т.ч. 40 тис. напіввагонів.

 

«Парку, що залишиться, буде недостатньо для забезпечення перевезень залізницею. Дефіцит лише напіввагонів складе близько 38 тис. одиниць, враховуючи, що наразі погіршуються операційні показники (обіг напіввагону вже становить 7.3 доби) АТ «Укрзалізниця», дефіцит зросте до 48 тис. одиниць. Існуючі ж вагонобудівні потужності не зможуть компенсувати такий дефіцит в даний проміжок часу», — наголошується у зверненні.

 

Для заміщення 75 тис. вагонів до 2028 року бізнесу потрібно буде витратити 107 млрд грн, а, отже, не будуть профінансовані інші важливі інвестиційні та соціальні проєкти. В аграрному секторі, це, зокрема, зрошувальні мережі, які потребують мільярдних капіталовкладень.

 

Крім того, штучний довгостроковий дефіцит вантажних вагонів, призведе до росту цін на вагони, скорочення промислового виробництва та експорту; катастрофічного зриву відвантаження сировини та готової продукції; втрати робочих місць та відрахувань до державного бюджету.

 

Більше того, дану ініціативу планують впровадити без жодних доказів та розрахунків, підкріплених офіційною статистикою, які б доводили, що експлуатація вагонів понад нормативний строк є недоцільною для економіки в цілому. Якщо ж подивитись на світовий досвід, зокрема, США та країн ЄС, то вони орієнтуються на максимально можливе продовження строку корисного використання вагонів, контролюючи при цьому їх технічний стан.

 

Зважаючи на катастрофічні наслідки для економіки України в разі реалізації даної ініціативи, асоціації закликали Президента дати доручення Кабміну опрацювати можливі негативні наслідки для окремих галузей та економіки України в цілому; створити міжгалузеву робочу групу та провести фахову дискусію за участі всіх зацікавлених сторін; напрацювати альтернативні ефективні пропозиції щодо покращення ситуації на ринку вантажних вагонів.

Звернення до Президента підписали: об’єднання підприємств «Укрметалургпром», ВООРТ «Федерація роботодавців транспорту України», Українська асоціація вапняної промисловості (УАВП), Українська науково-промислова асоціація «УКРКОКС», Асоціація підприємств власників відомчого транспорту та операторів вантажних залізничних перевезень «Укрвідтранс», Українська зернова асоціація, Всеукраїнський Конгрес Фермерів, ГО «Агро-Продовольча рада», ГС «Аграрний союз України», ГС «Всеукраїнська Аграрна Рада», асоціація «Союз птахівників України», асоціація «Український клуб аграрного бізнесу», Українська асоціація прямого продажу, ВГО «Асоціація платників податків України», ВГО «Українська Федерація Індустрії Безпеки», ГС «Асоціація виробників України».

Інфоіндустрія

Читайте нас у Telegram

Популярні Новини

Підпишись на Infoindustry