Наступного року матимемо явно менший врожай – нема за що сіяти

Про це розповів партнер і директор консалтингово-аналітичної компанії Barva Invest Юрій Гаврилюк під час онлайн-зустрічі Trend&Hedge Club.

За його словами, приведеними у матеріалі АгроПорталу, відповідно до проведених останніх аукціонів, вартість перевезення зернових зі східних регіонів до переходу польського чи румунського кордонів була в межах $120/т, і це лише внутрішня українська логістика. Від румунського кордону до порту Констанца — ще плюс $65/т, Загалом — $185/т.

«Укрзалізниця», влаштувавши голландський аукціон, суттєво підняла всі ставки і змусила сільгоспвиробників додатково витягти з кишені оборотні кошти і платити за відвантаження товару навіть собі «в мінус». Тому що за цін, за якими відбуватиметься відвантаження в липні, аграрій отримає кошти суттєво менші, ніж собівартість виробництва зернових. Це виглядає доволі катастрофічно та загрозливо», — Юрій Гаврилюк, партнер і директор Barva Invest.

За інформацією компанії Barva Invest, середній показник по ринку постачання з господарства до порту Констанца складає $150-190/т за ціни на кукурудзу там $300/т. Тобто лише $120 залишається виробнику, що для 100% українських аграріїв нижче собівартості.

«Така ситуація веде до системного вимивання cash flow у сільгоспвиробників, і чим це обернеться для ринку — невідомо. Прогнозовано, що невеликі фермери продовжуватимуть сіяти, але через відсутність коштів змушені будуть скоротити площі та вноситимуть зміни в технологічні процеси, щоб зекономити. Великі компанії зменшуватимуть посівні площі суттєво. Відповідно, матимемо явно менший врожай наступного року», — прогнозує Юрій Гаврилюк.

Він зазначає, що сьогодні також є суттєвий диспаритет цін на зернові на західних кордонах залежно від умов постачання: якщо це залізниця — ціна на кордоні $200-215/т, якщо автомобілем — можна отримати $240/т. Працює комерція, на відвантаження залізницею покупець закладає ризики затримки.

«Водночас відвантажувати автомобілем кукурудзу, пшеницю та ячмінь невигідно, оскільки тариф настільки великий, що зернові потрібно просто віддати в якості оплати за транспортування», — пояснює Юрій Гаврилюк.

Читайте нас у Telegram

Пов’язані теми:

Популярні Новини

Підпишись на Infoindustry