У минулому році, згідно з інформацією Державної митної служби, відчутно зросли показники експорту нашого морозива. Так, 2023 року на зовнішніх ринках продано майже 10 тис. т морозива (+ 44 % відносно 2022 року), загальний дохід при цьому збільшився на 67 %, перевищивши 32 млн дол. Ці показники в підсумку стали рекордними в історії України.
Про це повідомляє Українська асоціація аграрного експорту.
Морозиво переважно продавалось в країни Євросоюзу, звідки отримана виручка в розмірі понад 19 млн дол. або 60 % від вартості всього експорту. Основні покупці українського морозива минулого року – Молдова (2301 т), Німеччина (1909 т), Польща (1873 т), Ізраїль (963 т), Литва (509 т), Чехія (425 т). Асоціація відзначає доволі диверсифіковану географію збуту цього продукту, адже він експортувався також до Іраку, США, Китаю, ОАЕ, Кот-д’Івуару, Гамбії, Канади.
У січні-березні 2024 року Україна продала на зовнішніх ринках 2 тис. т морозива (на 23 % вище показника першого кварталу 2023 року) вартістю понад 7 млн дол. (+ 25 %). Знову більшість доходів спеціалізовані експортери отримують з Німеччини, Польщі та Молдови – сумарно близько 60 %.
Українська Асоціація Аграрного Експорту констатує, що разом з позитивною динамікою експорту нашого морозива та розвинутою географією закордонних продажів, варто надалі розвивати його потенціал, розглядаючи, зокрема, традиційні країни-імпортери, серед яких Саудівська Аравія, Філіппіни, Малайзія, Сінгапур. Цей продукт має виражену сезонність пікового виробництва і споживання, але оптимальне охоплення покупців в різних регіонах планети допоможе вирівняти періодичність валютних надходжень.