27.03.2025
Всеукраїнська аграрна рада (ВАР) звернулася до Прем’єр-міністра Дениса Шмигаля, Віце-прем’єр-міністра з відновлення України — Міністра розвитку громад та територій Олексія Кулеби та Міністра аграрної політики та продовольства Віталія Коваля щодо неправомірного скасування АТ «Укрзалізниця» 30% знижки на перевезення агропродукції з прифронтових територій до українських портів.
ВАР наголошує, що 20 березня 2025 року «Укрзалізниця» припинила надання знижки, посилаючись на новий наказ Міністерства розвитку громад та територій № 376 від 28.02.2025 року, яким затверджено оновлений перелік територій бойових дій. При цьому «Укрзалізниця» вважає, що через скасування попереднього наказу Міністерства з питань реінтеграції втратили чинність і підстави для надання пільгового тарифу.
Однак, як підкреслюється у зверненні, ця позиція «Укрзалізниці» є юридично необґрунтованою. Постанова Кабінету Міністрів України від 9 лютого 2024 р. № 129 і розпорядження від 30 квітня 2024 р. № 380-р, що передбачають компенсацію втрат підприємства через надання знижки, залишаються чинними. Саме на їх основі «Укрзалізниці» було дозволено залишити собі частину прибутку за 2023 рік.
«Оскільки жоден з цих актів Кабінету Міністрів України не втратив чинності, вони є обов’язковими до виконання всіма суб’єктами на всій території України», — зазначають у ВАР.
У ВАР вважають, що підхід «Укрзалізниці» до застосування положень законодавства є не лише безвідповідальним до аграріїв, що ведуть свою діяльність в надскладних умовах та ризикують життям, продовжуючи працювати, а і вкрай юридично безпідставним.
«Вимагаємо негайно втрутитися в ситуацію та забезпечити безумовне виконання АТ «Укрзалізниця» вимог вказаних актів Кабінету Міністрів України щодо надання знижки на перевезення аграрної продукції з прифронтових територій до українських портів», — наголошують у ВАР.
Читайте нас у TelegramПов’язані теми: