Зовнішня торгівля яловичиною значно зросла у 2021 році

Незважаючи на те, що українці надають перевагу більш дешевшим видам м’яса (курятина, свинина), зовнішня торгівля яловичиною значно зросла у 2021 році. За підсумками минулого року, український м’ясний ринок наростив імпорт яловичини до 2,78 тис. тонн, що на 34% більше ніж у 2020 році.

Найбільше в Україну постачалось мороженого м’яса — 1,94 тис. тонн (70% від загальних поставок), повідомляє ІА «Інфоіндустрія» з посиланням на УКАБ. Свіже та охолоджене м’ясо складало 0,84 тис. тонн. Ключовими експортерами в Україну яловичини стали:

 

Австрія – 1 148 тонн;

Литва – 534 тонн;

Польща – 237 тонн;

США – 182 тонни.

Водночас варто відмітити, що обсяги поставок української яловичини за кордон також демонструють незначне зростання у 2021 році. Попри тяжке становище в вітчизняному скотарстві, українські експортери відправили в інші країни 27,55 тис. тонн м’яса, що на 11% більше ніж торік. Варто зауважити, що 99% поставок відбувалось виключно у мороженому вигляді. Для порівняння, поставки 2020 року мали співвідношення 92% мороженого та 8% охолодженого, а в 2019 році — 61% мороженого і 39% охолодженого. Найбільше експортували до наступних країн:

 

Китай – 12,33 тис. тонн;

Білорусь – 3, 68 тис. тонн;

Казахстан – 3,10 тис. тонн;

Узбекистан – 2,89 тис. тонн.

 

«Протягом минулого року українське скотарство не змогло зберегти наявний оборот поголів’я, а, на жаль, тільки скорочувала його з кожним місяцем. Відтак, станом на 1 грудня 2021 року поголів’я ВРХ склало 2689,4 тис. голів, що у порівнянні з аналогічним періодом 2020 року на 184,6 тис. голів менше (-6,4%)», — розповідає Максим Гопка, аналітик УКАБ.

Найбільша чисельність поголів’я  на сьогодні спостерігається у таких областях як: Хмельницька (223 тис. голів), Полтавська (187,5 тис. голів) та Вінницька (186 тис. голів). Також скорочення спостерігалось і у виробництві м’яса, яке за 2021 рік склало 288,3 тис. тонн у забійній масі, що на 16,5% ніж попереднього року.

«Загалом минулий рік роботи на внутрішньому ринку для виробників яловичини був тяжкий. За рахунок стрімкого росту цін на корми та скорочення поголів’я, паралельно піднімалась собівартість продукту, яка ще більше зменшувала попит у споживанні. Єдиним шляхом в отриманні гарного прибутку у 2021 році, був експорт української яловичини на інші міжнародні ринки, переважно до Китаю», — підсумував експерт.

 

Інфоіндустрія