В Україні частка імпортної продукції на ринку столового винограду сягає майже 80%

 В Україні в розпалі виноградний сезон. На плодоовочевих розкладках переважає вітчизняна ягода, у супермаркетах – в основному імпортна з Туреччини, Молдови та інших країн. Але якщо брати ситуацію на ринку протягом всього року, то співвідношення українського винограду до імпортного, за висновком керівника проекту «Інфо-Шувар» Тетяни Гетьман, становить 20% до 80%, відповідно. До валютної кризи 2014 року Україна щороку імпортувала близько 30-40 тис. тон винограду, після обвалу курсe гривні імпорт впав майже в 3 рази, до 13 тис. тон. Але вже у 2016 році розпочався процес відновлення. За минулий рік в Україні було продано майже 29 тис. тон імпортного винограду, тоді як власне виробництво за даними Держстату в минулому році становило біля 38 тис. тон. В 2017 році попри побоювання суттєвого скорочення виробництва через холону весну, загальний врожай винограду в Україні також можна вважати задовільним.

За даними «Інфо-Шувар», сьогодні на гуртових ринках виноград пропонується в достатній кількості і в дуже широкому діапазоні цін – 10-30 грн/кг. Приблизно така ж сама ціна була зафіксована і в минулому році, але в порівнянні з докризовим періодом ціна сьогодні в 2 -2,5 рази вища знов таки через подорожчання імпорту, якого досить багато на ринку навіть в розпал сезону збирання власного винограду. «Традиційно ціни на виноград в Україні досягають найнижчих показників в період масового збору власного врожаю, тобто у другій половині серпня-першій половині вересня, – коментує Тетяна Гетьман на прохання ІА “Інфоіндустрія”, – зростання ціни зазвичай розпочинається в жовтні, і максимальних показників досягає взимку та на початку весни . – В українського виноградарства є досить великі перспективи розвитку, мова йде навіть не про вихід на зовнішні ринки, багато можливостей є на внутрішньому ринку. Насамперед йдеться про імпортозаміщення, – говорить Тетяна Гетьман. – Але чому наші мережі працюють з імпортним виноградом навіть під час виноградного сезону? Річ у тому, що основним виробником українського столового винограду, є дрібні господарства, які самотужки не в змозі системно формувати товарні партії для потреб мережі супермаркетів. Друга проблема – слабка інфраструктура в господарствах, через це наш виноград дуже важко переносить транспортування по території України, не кажучи про поставки на зовні. З імпортним виноградом таких проблем не виникає, він охолоджений та добре запакований, завдяки цьому термін його реалізації є довшим і логістику він переносить краще. Крім того, імпортний виноград можна купити в необхідній кількості в будь-який період сезону».

Інфоіндустрія

Читайте нас у Telegram

Пов’язані теми:

Популярні Новини

Підпишись на Infoindustry