Де візьмуть комплексні добрива?

Сезон закупівлі комплексних добрив вже розпочався, незабаром сівба. Нітроамофоска та інші популярні NPK добрива стають товаром першої необхідності для аграріїв. Чи є вони в необхідній наявності?

Ми вже звикли, що з листопада по лютий в Україну йдуть повні маршрути з комплексними російськими і білоруськими добривами, а аграрії щороку тільки збільшують споживання.

Така ідилія тривала до війни, а вже в 2016 році почались ембарго та санкції. Наразі імпорт будь-яких добрив з Росії неможливий, а білоруський імпорт обмежений обсягами виробництва, які задовільняють попит, не більше як трьох аграрних областей.

Закупівлі комплексних добрив з Румунії, Болгарії, Туреччини, Польщі, Марокко, Литви та Сербії частково рятують ситуацію на фоні низького завантаження українських потужностей, але імпорт не регулярний, як і власне виробництво, а ситуація на агро-ринку взагалі вибиває трейдерів з ринку і не дає більшості гравцям прогнозувати свої поставки.

Разом з тим, курс долара та євро значно похитнув позиції трейдерів, які намагаються швидко розпродати товар, але не мають достатніх коштів, щоб закупитись наступним.

Ми спробували з’ясувати на скільки проблемно наразі мати гуртові позиції (вагонні норми) найпопулярнішим добривам.

Нітроамофоска виявилась справжнім лідером по розповсюдженості, вагонні норми можуть запропонувати більшість постійних постачальників:

NPK 16:16:16/15:15:15/14:14:14
УкрРосХим ТД, ТОВ
Фрісистем, ТОВ
БНХ-Україна, ТОВ
Вібо-Транс, ТОВ
Страбіс Агро, ТОВ
УАПГ, ТОВ
Бізон-Тех 2006, ПП
Ерідон фірма, ТОВ
УкрАгро НПК, ПрАТ
Ніка-Грейн (Остхем Ритейл)
Агротрейд НД, ТОВ
Солагро Трейд, ТОВ

Слід зазначити, що на ринку існують і ті обсяги, які поступили, але не розмитнені, тож цей список корегуватиметься. За два перші місяці було завезено всього 71 тис. тонн NPK 16:16:16/15:15:15 при регулярній потребі в 100-120 тис. тонн/міс в попередні роки.

Друга за популярністю група комплексних добрив, що з задоволенням викупалась аграріями була група діамофосок. Наразі їх стало в рази менше, а географія поставок збільшилась.

NPK 10:26:26/9:25:25/8:24:24/7:20:30
Ерідон фірма, ТОВ
Агророзквит, ТОВ
УАПГ, ТОВ
Бінфілд, ТОВ
Агрохімтехнолоджі, ТОВ
ЕЛІКСИР Україна, ТОВ
ОККО Агротрейд, ТОВ
Агропартнер, ТОВ

Імпорт діамофосок цього року аналогічний минулорічному. Сусідня Білорусь завжди робила ставку на калій, калійвмісні добрива традиційно були якісним дешевим аналогом більш дорогих російський, особливо, коли дістати діамофоску вже було важко. Але зараз і цей продукт вироблявся та постачався в Україну не ритмічно, а альтернативний імпорт був просто відсутній, тож наразі ситуація лише частково виправляється.

NPK 8:19:29/6:20:30/7:20:30
БНХ-Україна, ТОВ
Бінфілд, ТОВ
Агророзквит, ТОВ
УкрРосХим ТД, ТОВ
Фрісистем, ТОВ
Агротрейд НД, ТОВ
Агропартнер, ТОВ

Імпорт NPK типу 8:19:29 скоротився цьогоріч на 14% до попереднього року.

Не менш популярним, та просто незамінним в останні роки став сульфоамофос. З часів просування цього продукту першими імпортерами ще з 2012 року пройшло немало часу, але лише в 2017-2019 роки група NP добрив з вмістом сірки стала незамінним та бажаним добривом на полях українців.

За попереднім моніторингом, купити сульфоамофос вагонними нормами можна у наступних трейдерів:

Сульфоамофос
УкрРосХим ТД, ТОВ
УАПГ, ТОВ
Вібо-Транс, ТОВ
Страбіс Агро, ТОВ
Фрея Трейд, ТОВ
Ніка-Грейн (Остхем Ритейл)
Ерідон фірма, ТОВ
ЕЛІКСИР Україна, ТОВ

При цьому, з березня на ринку з’явився й NP 18:20 українського виробництва, який пропонують дистриб’ютори українських виробників. Сульфоамофос виробляється також шляхом компактування раніше злежаного товару, який не купили споживачі в минулі роки. Крім того, на ринку дуже багато аналогічних добрив, про які ми не пишемо, адже зазначені вище добрива є найбільш популярні в свої групі.

Підкреслюємо, що вище наведені дані про наявність добрив вагонними нормами для постачання на ринок України на сьогодні, які були зібрані у постачальників цих добрив та перевірені нашими експертами на предмет отримання продукту у першоджерела. Якщо компанія не попала в списки, це не означає, що вона не має товар вагоними нормами.

Інфоіндустрія