Як повернути річкам роль транспортних артерій?

14 липня в Українському інституті майбутнього, м. Київ,  відбулася дискусія на тему “Вода – артерія транспорту та сільського господарства”. Спікер: директор програми “Інфраструктура” Українського інституту майбутнього Володимир Шульмейстер. В обговоренні взяли участь Павло Гвозденко – заступник голови Державного агентства водних ресурсів України, Микола Кузьо – заступник міністра екології та природних ресурсів, Сібе Шаап – голова Водного комітету Нідерландів, Олексій Кузьменков – координатор робочої групи з питань відновлення та розвитку зрошувальних систем, Михайло Малков – координатор програми розвитку ФАО ООН. Обговорювалися питання внутрішнього річного  судноплавства.У транспортуванні зернових та олійних в межах України левову частку займає залізниця, яка перевезла минулого сезону майже 22 млн. тонн., автотраспортом – 12,8 млн тонн, річковим транспортом – всього 1.1 млн. тонн.  Прогнозні плани для останнього становлять 10 млн тонн на сезон 2024-2025 років. Однією із переваг річкового  траспорту є низькі витрати палива: 5 г на тонно-кілометр у порівнянні із  9 г на залізниці та 18 г на автотраспорті. В ході дискусії  радник міністра інфраструктури України з питань моря Володимир Работньов розповів про проект Закону України «Про внутрішній водний транспорт».

Ключові норми законопроекту:

-створення державного підприємства з обслуговування річкових водних шляхів;

      – звільнення річкових суден від сплати канального, корабельного, адміністративного, маякового, санітарного та якірного зборів на морських водних шляхах, а також плати за шлюзування і розведення мостів;

-законодавче закріплення можливості приватного інвестування у стратегічні об’єкти інфраструктури річкових водних шляхів на компенсаційній основі;

  -відкриття внутрішніх водних шляхів для вільного плавання невійськових суден під іноземним прапором;

– демонополізація лоцманських послуг;

-заміна дозвільної системи будівництва причальних споруд і операційних акваторій на ВВШ системою із завчасним повідомленням;

–    делегування повноважень стосовно малих суден місцевим органам влади;

–   скасування ТО на приватний малий водний транспорт некомерційного використання.

Депутат Вадатурський також подав аналогічний законопроект, ключовою відмінністю якого є обмеження доступу суден під не українським прапором у внутрішніх водах України. Тобто спостерігається спроба лобіювання інтересів однієї компанії Нібулон.

Інфоіндустрія

Читайте нас у Telegram

Популярні новини

Підпишись на Infoindustry