10-20% пального крадеться – це не лише втрата грошей, а й псування техніки

На 1 га аграрії витрачають 60 л пального на сезон, з них 10-20% крадеться. Фактично це невеликі витрати – близько $10 з га, проте занадто більшої шкоди приносить те, що порушуються технологічні операції та псується техніка.Неякісне пальне призводить до корозії форсунок, простою техніки. Про це розказав Микола Пилипенко, експерт компанії СмартФармінг з GPS- моніторингу та контролю палива, під час круглого столу «Впровадження енергозберігаючих та ресурсоефективних технологій у переробній промисловості та АПК України: досягнення та перспективи проекту».

Крадіжки пального пройшли певну еволюцію. Чим далі, тим вони стають більш системними, розказав Пилипенко. Якщо компанія не бореться з крадіжками, з’являється ціла піраміда – внизу якої безпосередні виконавці (механізатори), на другому рівні – їхні куратори, як правило агрономи, інженери або ж служба безпеки. На вершині піраміди – люди, які впливають на кадрові рішення і заривають очі на неврожаї.

Існує три типи крадіжок:

фізика – злив із паливозаправника, резервуару, фіктивне пломбування. Найпростіший спосіб зробити пломбування ефективним – пофарбувати місця стиків.

математика, зокрема втручання в лічильники (так, шестерню в лічильнику можна замінити за 5 хвилин), зміна температурного режиму, підміна виду палива. Цей вид крадіжок можна контролювати мірником, вибірковим оглядом техніки.

хімія – закупівля неякісного пального, додавання води і розведення. В результаті відбуваються перевитрати пального на оранці.

Діагностика починається з перевірки усього ланцюжка, щоб виявити вузькі місця, що часто є несподіваними. «Дуже мало компаній вміють правильно приймати пальне на склад правильно», – додав Пилипенко.

Усі інновації по контролю за витратами пального не працюють без зовнішньої служби контролю. Вони не упереджені і більш кваліфіковані, переконаний спікер.

ІА Інфоіндустрія

 

 

Читайте нас у Telegram

Актуальні Статті

Підпишись на Infoindustry