15.10.2019
На 1 га аграрії витрачають 60 л пального на сезон, з них 10-20% крадеться. Фактично це невеликі витрати – близько $10 з га, проте занадто більшої шкоди приносить те, що порушуються технологічні операції та псується техніка.Неякісне пальне призводить до корозії форсунок, простою техніки. Про це розказав Микола Пилипенко, експерт компанії СмартФармінг з GPS- моніторингу та контролю палива, під час круглого столу «Впровадження енергозберігаючих та ресурсоефективних технологій у переробній промисловості та АПК України: досягнення та перспективи проекту».
Крадіжки пального пройшли певну еволюцію. Чим далі, тим вони стають більш системними, розказав Пилипенко. Якщо компанія не бореться з крадіжками, з’являється ціла піраміда – внизу якої безпосередні виконавці (механізатори), на другому рівні – їхні куратори, як правило агрономи, інженери або ж служба безпеки. На вершині піраміди – люди, які впливають на кадрові рішення і заривають очі на неврожаї.
Існує три типи крадіжок:
фізика – злив із паливозаправника, резервуару, фіктивне пломбування. Найпростіший спосіб зробити пломбування ефективним – пофарбувати місця стиків.
математика, зокрема втручання в лічильники (так, шестерню в лічильнику можна замінити за 5 хвилин), зміна температурного режиму, підміна виду палива. Цей вид крадіжок можна контролювати мірником, вибірковим оглядом техніки.
хімія – закупівля неякісного пального, додавання води і розведення. В результаті відбуваються перевитрати пального на оранці.
Діагностика починається з перевірки усього ланцюжка, щоб виявити вузькі місця, що часто є несподіваними. «Дуже мало компаній вміють правильно приймати пальне на склад правильно», – додав Пилипенко.
Усі інновації по контролю за витратами пального не працюють без зовнішньої служби контролю. Вони не упереджені і більш кваліфіковані, переконаний спікер.
ІА Інфоіндустрія
Читайте нас у Telegram
Пов’язані теми: