Бур’яни під вогнем,  маскування посівів, органічні тренди – у березневому випуску журналу «Агроіндустрія»

Популяризація здорового харчування принесла свої плоди. Якщо в 2008 році перші українські товари з позначкою «органічні» з'явилися в єдиній мережі магазинів, і обсяги продажів оцінювалися кілограмами, то сьогодні на прилавках більше 1000 найменувань сертифікованих харчових продуктів.

Та галузь залишається експортно-орієнтованою. Внутрішній ринок у сфері органіки розвивається повільніше, ніж хотілося. Вперше його обсяг оцінили в 2018 році, вийшовши на цифру 590 млн грн. Український споживач найкращим чином відгукнувся на молочну продукцію, частка якої зайняла близько половини всього ринку — 345 млн грн. Органічні овочі та фрукти також потрапили до лідерів локального споживання — цей ринок оцінюється в 20 млн грн. Детальніше — в нашій рубриці «Інфографіка».

Забуті технології отримують нове життя. Особливо часто давнина оживає в органічних господарствах. Новинка від компанії А3Тех вже зацікавила органічних фермерів та прибічників No Till. Отже скоро зустрічайте огнемети на українських полях. Новинка сягає корінням у 80-ті роки минулого сторіччя. Подякувати маємо вченим колишнього УНІІМЕСХ, чиї розробки стали на часі у третьому тисячолітті та втілені у життя компанією «A3Tech Україна». Детальніше – у рубриці «Техніка».

Рослини-компаньйони можуть «відбити» запах культури, «заплутати» його в комбінації різних запахів та збити з пантелику шкідників. Наприклад, запах брокколі добре маскують чорнобривці або календула. «Систему наведення» капустяної мухи збивають зростаючі поруч з рослинами капусти — горох та конюшина. Наприклад, коренева система чорнобривців  виділяє в ґрунт речовини, які поглинаються корінням «сусідів», що належать до інших видів. В результаті їх запах змінюється. До речі, коріння чорнобривців виділяють тіопен, що діє як репелент на нематод. Тому ефект маскування проявляється не тільки над поверхнею грунту, але і під нею. То ж як сховати свої посіви від шкідників – у рубриці «Агролікар».

Їстівні квіти не так давно увійшли в щорічний список продовольчих тенденцій. «Квітковий тренд» знаходить нові грані. Вони не просто прикрашають страву, а створюють власний неповторний стиль блюд, збагачують кулінарне мистецтво. Квіти урізноманітнюють смак, аромат страви. Звісно, краще їм бути органічними. Про це – у рубриці «Нішеві культури».

Часто фермери скаржаться на те, що, мовляв, не спрацювали біологічні засоби захисту. У результаті аналізу ситуації стає зрозуміло, що в усьому винне недотримання технології. Бажаючим виробляти екологічну продукцію слід неухильно дотримуватись наведених у журналі правил, а це – чималий список. Зокрема, перед використанням біопрепарати необхідно ретельно збовтувати, слід обов’язково уникати дії прямих сонячних променів, обробку рослин краще проводити в безвітряну погоду вранці або ввечері; препарати, що містять у своєму складі живі бактерії, не можна застосовувати в баковій суміші або відразу один за одним із препаратами антибактеріальної дії. Від використання одного препарату до іншого має пройти мінімум 5–7 днів. Більш детально – у рубриці «ЗЗР».

Філософія No Till – це прагнення до злиття з природою у всіх агротехнологічних прийомах. Вона покликана до життя і кліматичними змінами. Повний перехід на виробництво органічної продукціїї є викликом  для ноутіллерів. Детальніше – у рубриці «Ексклюзив».

Вирощуйте екологічно та слідкуйте за порадами журналу «Агроіндустрія»!  Передплата триває, телефонуйте 098-088-50-46.