Аграрні підприємства потерпають від дефіциту кадрів

Як повідомили у департаменті агропромислового розвитку Сумської ОДА, цього року графік польових робіт в області через затяжну весну значно відстає від показників минулого року: засіяли всього 36% запланованих площ, відведених під ярі культури, тобто трохи більше третини. Тоді як торік цю у цю пору 55% площ вже були засіяні. З ранніми зерновими культурами впоралися на 92%, кукурудзою на зерно – на 25%, соняшником – на 61%, соєю – на 3%.Нинішня кампанія була досить складною у плані забезпечення ресурсами. Господарствам бракувало 12% власних коштів, решту покрили за рахунок банківських та товарних кредитів.

Як розповів керівник господарства «Хлібодар», Сумського району Сергій Карпенко, місцеві аграрії завершили сівбу соняшника, кукурудзи і взялися за сою. «Цього року через те що ВР скасувала відшкодування ПДВ під час реалізації по сої, ми зменшуємо площі під цією культурою на 20-30%. Підготували насіння, добрива та інші ресурси, але побоялися, що штучно буде занижена ціна», – пояснив керівник господарства.

В «Хлібодарі» на мінеральних добривах гроші не економлять. Вносять КАС, карбамід, рідкі комплексні добрива, почали активно використовувати мікродобрива, які впливають на підвищення вмісту білку у пшениці і протеїну в сої. В розрахунку на гектар тут вноситься понад 100 кг діючої речовини мінеральної поживи. Однак добрива тут використовуються не навмання, а з розумом. Останнім часом тут почали робити аналіз ґрунту на вміст поживних речовин, дослідження замовляють у професійних лабораторіях. З’ясували, що місцеві угіддя містять забагато фосфору і водночас їм бракує сірки. У відповідності з цим складають рецепти живлення для кожного окремого поля.  Аграрія  радує те, що ціни на добрива останніх два тижні перебувають у спадаючому тренді, але зекономити на цьому не вдалося, бо закуповувалися згідно з контрактами за кілька місяців раніше. Порівняно з минулорічними також зросли ціни на дизпаливо та бензин.

З’явилася ще одна проблема – брак механізаторських та водійських кадрів. «У мене в господарстві, ніби й зарплата непогана, але водії їдуть до Польщі, де можна одержати мінімум півтори тисячі євро, ми скільки запропонувати не можемо, бо в нас сезонна робота», – скаржиться керівник.

Вихід, на його думку, у підвищенні ефективності виробництва, для чого потрібні дешеві кредити і потужна державна підтримка.

Інфоіндустрія

Читайте нас у Telegram

Пов’язані теми:

Популярні Новини

Підпишись на Infoindustry