Винні бренди стануть більш персоналізованими

Odessa Wine Week – п’ятнадцять оригінальних подій про вино, виноробство та еногастрономічний туризм відбулося в Одесі з 18 по 23 травня в рамках Odessa Wine Week. В заходах прийняли участь 87 спікерів та експертів з України (від Одеси до Закарпаття) та з 18 країн світу (від Австрії до Японії). 

Подія викликала велику зацікавленість винних, туристичних, бізнес та медіа спільнот – біля 3 тисяч відвідувачів побувало в ці дні на локаціях Odessa Wine Week, повідомляє ІА “Інфоіндустрія” з посиланням на прес-службу Odessa Wine Week.

Програма складалася з заходів різної спрямованості: галузевих, крос-галузевих, просвітницьких, масових. Зокрема, конгресна частина включила в себе більше 40 тем доповідей та дискусій.

Розповімо про деякі з заходів Odessa Wine Week.

Wine Future Forum

Винороби, маркетологи, журналісти обговорювали перспективи винної галузі.

Зокрема, в дискусії «Майбутнє вина: погляд виноробів» прийняли участь: винороб в 5 поколінні, головний винороб «Chateau Changyu Moser XV» Ленц Мозер (Австрія); СЕО виноробної компанії SHABO Гіоргі Іукурідзе (Україна, Одеса); власник групи компаній Vinos de La Luz Рікардо Нуньес (Аргентина); власник крафтової виноробні Stakhovsky Wines, Перша ракетка України Сергій Стаховський (Україна, Закарпаття); виноробка, генеральна директорка «PIERA 1899» П’єра Мартеллоццо (Італія).

У підсумку дискусії винороби дійшли таких висновків про майбутнє вина:

винні бренди стануть більш персоналізованими; тренди на розе і на ігристе, швидше за все, збережуться; онлайн-дегустації не зможуть замінити традиційні; в Україні буде зростати споживання українського вина (це відбудеться не завтра, але в найближчому майбутньому); виноробень в Україні стане більше.

Також на  форумі дискутували, слухали доповіді та презентації в панелі «Державні, грантові, банківські програми підтримки виноробства. Інвестиції в виноробство». Заслухали колег-виноробів з України та Молдови, маркетологів і економістів, міністра аграрної політики України Романа Лещенка. Дізналися від іноземних учасників про їх досвід, про інвестиційні і державні програми підтримки виноробства в Аргентині та в регіоні Вальполічелла (Італія). 

В панельних дискусіях «Просування бренду «українське вино». Створення винної візитівки України» експерти міркували, як зламати упереджене ставлення українських споживачів до українського вина. Обговорювали, як писати і говорити про вино захоплююче і професійно. Пропонували способи створення і просування бренду «українське вино». Вирішували, що таке чесне виноробство – бізнес, творчість або самогубство.

В Україні нарешті заговорили про винну журналістику – на Wine Future Forum відбулася перша дискусійна панель на цю тему. Чи здатна українська винна журналістика допомогти виноробам в створенні і просуванні бренду «українське вино»? Що для цього потрібно? Шукали на це відповіді, і виникла ідея зі створення Асоціації/Бюро розвитку винної і бренд-журналістики. 

Всеукраїнський дегустаційний конкурс «Odessa Wine & Spirit Awards»

Участь в конкурсі взяли 65 українських компаній (305 зразків вин). 

При оцінюванні використовувалась спеціалізована дегустаційна програма англійської компанії Gustos Life, що застосовує технологію блокчейн (виключає можливість зміни оцінок експертів в ході проведення конкурсу і після його закінчення).

Особливістю експертизи конкурсу є комбінація методології сенсорного аналізу і роботи журі, яке складалось з 16 кваліфікованих та сертифікованих експертів. За роботою журі можна було спостерігати в прямому ефірі. 

За підсумками конкурсу в категорії вин золоті медалі отримали 30 вин, срібні медалі – 49 вин; в категорії міцних напоїв: 7 золотих медалей і 7 срібних.

Переможцям конкурсу надано право розміщення логотипу отриманої нагороди на товарній етикетці продукту.

Пройшла урочиста церемонія нагородження переможців за участю національних та регіональних ЗМІ, винної та бізнес-спільнот.

«Best Riedel glass for Odessa Black variety»

Цей конкурсний проєкт спрямований на просування бренду «українське вино», формування іміджу вина Одеський чорний/Odessa Black як візитівки українського виноробства у світі – за аналогією з Сапераві (Грузія), Фетяска (Молдова), Мальбек (Аргентина), Карменер (Чилі), Шираз (Австралія) та інших.

На конкурс було надано 32 зразки вина з автохтонного сорту винограду «Одеський чорний». 

В ході проєкту для локального вина «Одеський чорний» був офіційно вибраний найкращий келих всесвітньо відомої марки Riedel. З 9 варіантів келихів винні експерти обрали келих № 4 з колекції Performance.

Кращим вином із сорту «Одеський чорний» стало Аліберне Reserve Limited Edition, 2017, «Винний Дім Гігінеішвілі». Український автохтон отримав перший офіційний келих. 

Дегустації

– Рікардо Нуньес, винороб з великим досвідом, власник групи компаній Vinos de La Luz (виноробні підприємства в Іспанії, Італії, Аргентині, США) провів авторську дегустацію восьми вин своєї міжнародної компанії. 

Кругові дегустації провели 18 винних компаній України – партнерів та учасників Odessa Wine Week.

Дегустацію щодо альтернативної витримки за технологією Bousinage провела компанія Wood International LLC.

Конференція «Інноваційні інструменти у виноградарстві в умовах зміни клімату» зібрала провідних виноградарів та енологів з України, Молдови, Франції, Італії, США. Це надзвичайно важливий для виноградарів професійний захід, в ході якого фахівці ділилися методами забезпечення сталого виноградарства, обговорювали актуальні проблеми галузі та шляхи їх вирішення. 

Міжнародний симпозіум OENOVITI International Network 2021 

В онлайн-симпозіумі взяли участь 18 науковців з 15 країн п’яти континентів. 

Тема: «Виклики у виноградарстві та енології: географічні зазначення вин та винний туризм, автентичність, інновації». 

OENOVITI International Network (OIN) – унікальна міжнародна спільнота дослідників у сфері виноградарства та виноробства. Україну в цій престижній науковій інституції з 2015 року представляє Одеська національна академія харчових технологій.

«Еногастрономічний туризм – драйвер розвитку туристичних дестинацій»

Організатор: Департамент культури та туризму Одеської міської ради.

Конференція зібрала представників туристичної, ресторанної та винної галузей, які обговорювали еногастрономічний туризм як зростаючий сектор світового туристичного ринку.

Слухали ґрунтовні доклади про грантові проєкти в сфері еногастрономічного туризму, зокрема, про «Дороги вина та смаку», про інструменти для просування еногастрономічних доріг та операторів винного туризму України, про досвід авторських турів. 

В панелі «Вино і туризм» говорили про вино як драйвер розвитку регіону на прикладі Бордо, дивились презентації винних та еногастрономічних локацій України (Центр культури вина SHABO;  «Шато Чизай»; «Виноробна станція»; винна локація «Коблево») та США («Dr. Konstantin Frank Winery»). 

В  панелі «Одеська кухня – туристичний магніт регіону» говорили про феномен одеської кухні, визначали топ-5 страв локальної одеської кухні та пропонували ідеї щодо просування одеської кухні в світі. 

Модераторами заходів Odessa Wine Week були професіонали високого класу: Євгенія Ніколайчук (співзасновниця «Like a Local’s Wine Bar», викладачка школи сомельє, WSET4), Тетяна Пономаренко (експерт з винного маркетингу, реклами та PR; доцент факультету журналістики, реклами та видавничої справи ОНУ ім. І.І. Мечникова; координатор проектів з винної журналістики), Володимир Печко (голова ГС УКРСАДВИНПРОМ), Владислав Блюмберг (президент Асоціації виноградарів і виноробів Одеської области), Іван Бачурін (президент Асоціації сомельє України), Анна Саркісян (д.т.н., декан факультету вина та туристичного бізнесу ОНАПТ), Марія Каленська (еногастрономічний експерт, амбасадор одеської кухні у Лондоні).

На Odessa Wine Week працювала Експозона за участю українських винних компаній та виробників супутніх виноробству товарів, послуг та технологій.

Всі основні заходи Odessa Wine Week проходили в залах Premier Hotel Odesa і навіть просто неба перед готелем (експозиція АГСОЛКО Україна). 

Для широкого загалу родзинкою програми став проєкт «Винний рейс» («Повітряна дегустація»), горизонтальний політ з дегустацією на борту літака МАУ топ-5 українських вин і кулінарних спеціалітетів одеської кухні.

Це спільний проєкт Odessa Wine Week та авіакомпанії МАУ для популяризації бренду «українське вино». 

В повітряній дегустації приймали участь 130 гостей, команда літаку МАУ, сомельє Анна-Євгенія Янченко, бренд-шеф Le grand cafe Bristol Hotel 5*Odesa Стефан Вайтінадан і шоумен Коля Серга

Пасажири дегустували 5 кращих українських вин за версією дегустаційного конкурсу «Odessa Wine & Spirit Awards», який напередодні пройшов у рамках Odessa Wine Week:

Cabernet Grande Reserve, 2017 – SHABO; 

Ель Капітан Піно ГРІ, 2019 – 46 Parallel; 

Рислінг Рейнський, 2016 – «Виноробне господарство князя П. М. Трубецького»; 

Riesling, 2019 – Villa Tinta; 

Аліберне Reserve Limited Edition, 2017 – «Винний Дім Гігінеішвілі».

Дегустацію вин поєднали з куштуванням локальних страв одеської кухні. 

Завершилася програма Odessa Wine Week гастрономічним фестивалем «Таки да, вкусно» просто неба на території Одеської кіностудії. Учасники фестивалю представляли масовій аудиторії відвідувачів фірмову кулінарну продукцію та винні бренди. 

Проєкт Odessa Wine Week отримав потужну партнерську підтримку. Партнери Odessa Wine Week приймали участь в заходах, ділилися досвідом і своїми можливостями, долучалися до організації подій. Те, що стільки провідних організацій і компаній приєдналися до події – дуже позитивна ознака, яка дає віру в добре майбутнє українського виноробства. 

 

Інфоіндустрія

Читайте нас у Telegram

Пов’язані теми:

Популярні Новини

Підпишись на Infoindustry