09.02.2020
Логістика і значні культурні бар’єри – основні перепони для експорту аграрної продукції на ринок країн Близького Сходу (GCC). Для арабської культури важливо підтримувати постійні контакти, не обмежуючись діловим спілкуванням.
Виробляти навчилися, а продавати і експортувати – ще ні – так розказав про вихід на ринок країн Близького Сходу Святослав Дубина, керівник проекту Ukrainian Business hub in GCC, під час форуму «Стратегії експорту. Трейдинг 2020» 7 лютого. «Ми робили тестові поставки в Емірати полуниці і лохини. Мали значні переваги, бо в цей час ягоди фактично виробляє лише Україна і Польща, бо в Перу і Чилі це зимовий період. Але через проблеми логістики довести продукцію було дуже тяжко», – пояснив Дубина.
Крім нерозвиненої логістики, друга проблема торгівлі – ментальні та культурні відмінності між народами. «Нам важливо багато рухатися, бо ми люди з Півночі, тож наше основне завдання було – вижити в таких складних умовах. Для арабського світу зайві рухи не потрібні. Вони починають діяти, тільки коли впевнені в результаті».
Для арабів важливо підтримувати постійні контакти. «80% розмови – це просто поговорити, лише 5-10% часу бесіди будуть торкатися ділових аспектів», – додав спікер.
Для них дуже важливе відношення до їхньої культури, батьків. «Іноді потрібно довго їхати кудись в шатри і дві години говорити про красу верблюдів. Але це дасть можливість наприкінці зустрічі укласти важливий контракт», – додала також Ольга Трофімцева, в.о. Міністра аграрної політики та продовольства України в 2019 році.
Для успіху на ринках арабських країн важливо мати там постійну фізичну присутність, тому Ukrainian Business hub in GCC відкриває компанії-представництва і залучає експатів з України. Для українських виробників є можливість заочної участі в виставках.
ІА «Інфоіндустрія»
Читайте нас у TelegramПов’язані теми: